Quique Sanchez Flores-tråden

Generel debat omkring klubben, trænere og spillere.

Quique Sanchez Flores-tråden

Indlægaf los rayados » fre 5. mar 2010 13:32

Hej,
en lille idé jeg fik på baggrund af afstemningen, der kører lige pt.

General tråd til tanker om vores træner, Quique Sanchez Flores, og evt baggrund for den 'karakter', I har givet ham.

Jeg var selv lidt barsk (Vist en af de hårdere) idet jeg har givet et sølle 2-tal (Jeg puslede mellem 2 og 3). Grundlag:

Jeg føler slet ikke Quique passer til vores spilsystem. Han har flere gange vist sine defensive tendenser i form af at stille i en 4-5-1 uden enten Forlan og Agüero, og trods det næsten aldrig har båret frugt, er det gået igen. Jeg mener ikke der kan være nogen tvivl om, at både Agüero og Forlan skal være på banen side om side i HVER kamp, når det er muligt.

Quique fortsatte efter han trådte til med at udbygge Atléticos forfærdelige CL-sæson med 2 uafgjort og en afklapsning hjemme på 0-3 mod Porto. Heldige var vi at vi overhovedet kom til Europa League, hvor vi så er kommet videre.

Han ledte truppen til Copa del Rey-finalen, det skal siges, men sandheden er vel, at alt andet vil være skuffende, når det stærkeste hold man møder på vejen dertil er Racing Santander. Og det var må nød og næppe! Men trods alt et lille plus her.

Mht til ligaen går det heller ikke helt nok fremad; chok-resultater som 0-2 til malaga på hjemmebane, synes jeg ikke Quique har formået at vende det endnu, for ting som det burde ikke kunne ske mod Atlético flere gange.

Trods min vurdering på under middel, kan han stadig nå at overbevise mig med bedre resultater og mere offensiv Atlético-indstilling. :viking:
Brugeravatar
los rayados
Bruger

Re: Quique Sanchez Flores-tråden

Indlægaf SergioAguero » lør 6. mar 2010 12:59

Jeg er enig.

Det har sket gang på gang at Forlan og Agüero ikke har startet inde begge to, hvilket må siges at være en fatal fejl, også selvom begge har været friske.
Jeg ser gerne en mere offensivt indstillet træner, da vi med den stærke offensive linje vi har ikke kan stille os tilfreds med dårlige resultater som netop 2-0 nederlaget på vicente calderon.

Til gengæld skal det siges at jeg synes han har sat mere skik på forsvaret og fået sig en nogenlunde fast 4-back kæde med A. Lopez - A. Dominguez - Perea - Ujfalusi
Hvilket har fungeret bedre end det længe har gjort, hvor vi i de fleste tilfælde viser mere stabilitet end førhen og især Perea har fundet nogle bedre takter frem. Udgangspunktet var jo heller ikke fantastisk ;).

Mener det er på tide med samme tilgangsmåde som Abel Resino tog på ca. samme tidspunkt sidste år. All in for en god placering, hvilket sidste år bar frugt. Jeg har stadig min tillid til Abel Resino, men han skal stadig vise de mere klassiske offensive atletico-takter frem. Jeg gav Resino 3. :godt:
Wonderkid. Sergio Kun Aguero,
Brugeravatar
SergioAguero
Bruger

Geografisk sted: Brande

Indlægaf magger » lør 6. mar 2010 14:56

Jeg har givet Quique et 2-tal, han har slet og ret ikke gjort det bedre. Jeg mener heller ikke han har gjort det voldsomt meget bedre end Resino gjorde. Udmærket med Copa Del Rey finalen, men heldet har godt nok også været med Atletico i lodtrækningen, alle de store hold blev undgået, og på trods af det formåede Atletico stadig at tabe med hele 3-0 til Recreativo. Der har også været flere meget skuffende præstationer i ligaen, som at tabe på hjemmebane 0-2 til Malaga og for et par måneder siden tabe 1-2 til Villareal. Den 21. sidste måned tabte Atletico med 1-0 til Almeria på et mål scoret 2 minutter før tid. Nej, jeg synes ikke Quique har gjort det godt nok. Der er meget mere potentiale i holdet end hvad han har fået ud af det indtil videre.

Det positive skal trods alt også nævnes. En flot 2-1 sejr over Barca, og en 4-1 sejr over Valencia, som godt nok gik helt i opløsning i 2. halvleg, en sejr over sevilla lidt tidligere på sæsonen, det er selvfølgeligt godt. Reyes er også blomstret ekstra op under Quique. Jeg har altid troet og håbet Reyes ville komme igen, selvom der virkelig var en lynch stemning mod ham efter hans første sæson, som godt nok heller ikke var god, men alligevel, jeg hele tiden syntes Reyes blev uretfærdigt behandlet og at han fortjente en chance til, hvilket jeg også tidligere har udtalt, og det har Quique jo givet ham og det er da gået glimrende. Bare husk hvor genial Reyes var i Sevilla og specielt i Arsenal. Ellers har det til tider også set ud som om at Quique har fået lidt bedre styr på forsvaret, som klart har været blandt La Ligas allerværste, og en Copa Del Rey finale er jo som sagt heller ikke dårligt trods alt.

Alt i alt, Quique er ikke dumpet og har ikke været en decideret katastrofe, men topkarakter fortjener han heller ikke.
Brugeravatar
magger
Bruger

Indlægaf drencrom » søn 7. mar 2010 14:47

Synes virkelig i er hårde ved ham. I glemmer at tage i betragtning hvilken forfatning truppen var i, da han overtog den. De var jo helt nede, selv Aguero havde ingen selvtillid. Sådan noget tager rigtig lang tid at genopbygge og man kan stadig se det på nogle af spillerne, hvis det ikke går godt i kampen, men synes Flores har givet dem nogle værktøjer til at håndtere det bedre.
Ja der har været nogle svipsere, men det er kun ganske naturligt for et så skrøbeligt hold som vores.
Synes også i er lidt unfair med hensyn til jeres argumenter om at han ikke er startet inde med Aguero og Forlán. Kan godt forstå at han vil spare dem lidt, for Aguero har mange gange i denne sæson været småskadet og alligevel spillet. Synes nærmere i skal bebrejde klubben for ikke at hente en decideret erstatning for Pongolle. :gal:
Synes som sagt at vores trup er meget skrøbelig, især hvis en til to spillere bliver skadet. Synes absolut ikke vi skal tilbage til Resino's indianerbold. Er glad for at Flores går så meget op i det defensive, for hvis det fungerer er det nemmere at spille offensivt. Synes overhovedet ikke han er en defensiv træner. Vi spiller jo stadig seværdig offensiv fodbold, men gør det bare mere med hovedet nu. Han har fået skabt en organisation i vores spil, så spillerne ved hvad de skal gøre i de forskellige situationer.
Jeg har personligt selv givet ham 4 stjerner, da jeg mener at han fået gjort mange af de ting jeg forventede af ham og endda lidt til, i form af Copa del Rey. Er rimelig tryg ved ham hvis der bliver forlænget med ham. Der er faktisk kun en anden træner jeg kan komme i tanke om, som jeg virkelig gerne så i Atletico. Han er ledig på markedet lige nu og han hedder Luis Aragones! Hvis vi fik ham, måtte Flores gerne rejse langt væk.
Brugeravatar
drencrom
Bruger

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf andersAT » søn 7. mar 2010 16:27

Jeg er fuldstændig enig med drencrom (måske lige med undtagelse af din indstilling til luis aragones, som jeg ikke ser nogen grund til skulle gå ind og overtage).
Der må være grænser for hvad vi kan forvente af en ny træner, det er jo som bekendt ikke ham der spiller kampene, så det vil tage noget tid at vende skuden helt rundt. Men indtil videre er vi da trukket lidt op i ligaen og vi er kommet i finalen i copa del rey og vi er stadig med i europa league. Så jeg synes ikke som sådan resultaterne fejler noget, givet de kunne godt være bedre.
Den virkelige ændring er at vi nu, i forhold til før, spiller meget bedre, og er noget mere stabile. Vores forsvar ligner efterhånden nogle der høre til i den bedste spanske liga. Jeg synes det ville være utopi at tro at en ny træner kunne gøre det meget bedre end Flores.

Med hensyn til at han nogle gange spiller kun med én af vores angribere kan der jo være mange forklaringer: dels har aguero været småskadet, vi har spillet virkelig mange kampe og at forlan selvom han er vores topscorer, altså ikke har været helt vildt skarp. Til gengæld har Jurado også spillet godt, så jeg vil altså ikke give jeg ret i at det er et problem.

Med hensyn til erstatninger for sinama pongolle har vi jo altså lige købt Salvio der både kan spille kant og angriber, så jeg ved ikke helt hvorfor du (drencrom) ikke mener vi har hentet en erstatning...
Brugeravatar
andersAT
Bruger

Geografisk sted: Vanløse

Indlægaf drencrom » søn 7. mar 2010 18:01

Når jeg skriver at at vi ikke købte en decideret erstatning for Pongolle, er det af den simple grund at jeg ser Salvio som erstatning for Maxi. Uanset hvad er truppen en spiller mindre. Dette er et problem for Flores, for hvis Salvio skal erstatte to spillere. For hvis vi forstiller os at f.eks. Forlan og Simao bliver skadet, hvad gør vi så? Vi spiller 4-5-1, fordi Salvio ikke er en decideret angriber. Synes helt klart at vi mangler en angriber, for Ibrahima er altså ikke god nok endnu til at være erstatning for enten Forlan eller Kun. Uanset hvad, kan man ikke sige at Salvio er købt som erstatning for Pongolle og for Maxi. Derfor vælger jeg at sige at han købt som erstatning for Maxi. Han kan trods alt ikke være to steder på en gang... Hvis vi sælger to, skal vi have begges erstatninger klar og det har vi ikke.
Desuden tror jeg heller ikke at Luis Aragones bliver aktuel overhovedet, men en dygtig træner er han og han har resultaterne på sin side. Det kan man ikke tage fra ham. Desuden er han meget vellidt i Atletico. Vi ved alle hvorfor. :skaal:
Brugeravatar
drencrom
Bruger

Indlægaf los rayados » søn 7. mar 2010 18:34

Dejligt med variation i holdningerne :D

- Er nu slet ikke enig (som sagt) i at det er godt at Quique har en defensiv tilgang. Kig på kampene, hvor han har valgt at stille i en 4-5-1 - det fungerer jo ikke. Atlético spiller stadig seværdig fodbold ja, og de kampe, hvori der er næsten ingen kontrol, ender altså ofte til Atléticos fordel. De kampe, hvor vi går til meget taktisk og Quique forestiller sig en 1-0 sejr (som mod Almeria), går det tit galt til sidst.

Med hensyn til at vi har mistet Maxi og Pongolle, så mener jeg ikke man kan sige, at der mangler en for at det går op. Ikke fordi jeg er den store fan af Ibra endnu, men han er jo blevet førsteholdsspiller efterhånden, og det er vel nærmere ham, der har taget Pongolles plads. Og Salvio kan nu godt spille helt fremme - i det jeg har set med ham har det set godt ud (for argentina).
Brugeravatar
los rayados
Bruger

Indlægaf drencrom » man 8. mar 2010 14:40

Jeg synes altså ikke man kan bebrejde Flores for at være forsigtigt i slutningen af kampene, det er meget naturligt at hvis man fører 1-0 og der mangler 20 minutter. Så spiller man mere forsigtigt og henholdende. Problemet ligger altså i de fejl spillerne laver, de mister hovedet simpelthen. Et godt eksempel er Perea. Det er meget svært at gøre noget ved personlige fejl. Problemet er at det ligger dybt i vores forsvarsspilleres hoveder, at det her vil går galt. Desuden synes som sagt ikke at Flores har en defensiv tilgang. Når jeg tænker defensiv tilgang er det Drillo, sådan spiller Atletico overhovedet ikke. Jeg vil mere sige at vi spiller en kontrolleret gang offensiv fodbold. Den her diskussion minder mig lidt om da Capello var i Real Madrid og vandt mesterskabet. Han blev dog fyret fordi at holdet ikke spillede på den rigtige måde. :norealmadrid:
Dette skal på ingen måde sammenlignes med Flores, da Flores og Capello er vidt forskellige.

Uanset hvad mener jeg stadig at der mangler en spiller. Det mener jeg ud fra tanken om at der skal være 2 til hver position i en trup. Det vil sige at hvis vi spiller med to angribere, skal vi have 4 angribere i vores trup. Det har vi ikke. Det samme gælder højre midtbane osv. osv.
Brugeravatar
drencrom
Bruger

Tilbage til Generelt